Sunday, May 09, 2010

郭富城 De Show Reel Encore Singapore 2010

I attended Aaron Kwok's concert last Friday...
Was totally impressed by his 450 degrees rotating stage, his dance moves as well as his classic hits that were so popular in the 90's like 我是不是該安靜的走開 and 到底有說能夠告訴我

This song which he played on the piano just caught my attention. Heard he had practised 2.5 months for this movie theme song.



電影「三岔口」主題曲國語版

如果必須要活著 請你守在我身旁
一起歡呼 一起憧憬
每個日子 都是幸福

如今彷彿是活著 可惜找不到靈魂 
一聲不響 你的告別 
叫我不知所措 心懸在半空
 
如果這一切是個岔口 我心甘情願一生守候 
命運作弄 為何你變身又重現 
再掀開我傷口
 
如果真的要讓我放手 請不必讓我知道答案 
放縱我吧 讓我有痛愛的自由 
給我活著的理由 

如今彷彿是活著 可惜找不到靈魂 
一聲不響 你的告別 
叫我不知所措 心懸在半空

如果這一切是個岔口 我心甘情願一生守候 
命運作弄 為何你變身又重現 
再掀開我傷口 

如果真的要讓我放手 請不必讓我知道答案 
放縱我吧 讓我有痛愛的自由 
給我活著的理由 

放縱我吧 讓我有痛愛的自由
給我活著的理由

No comments: